Denne artikkelen ble AI-oversatt fra English. Noen detaljer kan være unøyaktige.
Storbritannias MVA
Sist oppdatert: 20 Aug 2026
Oversikt
MVA i Storbritannia på 20 % vil bli belastet selgerens provisjon når kjøperens lokasjon er i Storbritannia. Se eksemplet nedenfor:
Scenario for britisk MVA på selgerprovisjon:
- Selger i Storbritannia og kjøper i Storbritannia: Britisk MVA på 20 % vil bli belastet selgerens provisjon i Storbritannia
- Selger i Thailand og kjøper i Storbritannia: Britisk MVA på 20 % vil bli belastet selgerens provisjon i Thailand
- Selger i Storbritannia og kjøper i Thailand: Britisk MVA vil ikke bli belastet fordi kjøperen ikke er fra Storbritannia
Følgende spesielle scenario for dobbel beskatning gjelder:
Selger i Singapore og kjøper i Storbritannia: SG GST 7 % + britisk MVA 20 % vil bli belastet selgerens provisjon
Selger i Indonesia og kjøper i Storbritannia: ID MVA 11 % + britisk MVA 20 % vil bli belastet selgerens provisjon
Selger i Australia og kjøper i Storbritannia: AU GST 10 % + britisk MVA 20 % vil bli belastet selgerens provisjon
Eksempelberegning
Hvis du er en selger fra Singapore som selger til en kjøper i Storbritannia for SGD 100, og selgerprovisjonen er 4,99 %, vil nettofortjenesten din være SGD 93,66, beregnet slik:
| Salgspris | SGD 100,00 |
|---|---|
| - G2G selgerprovisjon @ 4,99 % | SGD 4,99 |
| - SG GST | (SGD 4,99 x SG GST @ 7 %) SGD 0,35 |
| - britisk MVA | (SGD 4,99 x britisk MVA @ 20 %) SGD 1,00 |
| Nettoinntekt utbetales til selger | SGD 93,66 |