مرکز راهنما
ارسال تیکت

این مقاله با استفاده از هوش مصنوعی از English ترجمه شده است. برخی جزئیات ممکن است کاملاً دقیق نباشند.

مالیات بر ارزش افزوده بریتانیا

آخرین به‌روزرسانی: 20 Aug 2026

مرور کلی

در صورتی که محل خریدار در بریتانیا باشد، مالیات بر ارزش افزوده بریتانیا (VAT) به نرخ ۲۰٪ بر کمیسیون فروشنده اعمال خواهد شد. لطفاً به مثال زیر مراجعه کنید:

سناریوی VAT بریتانیا بر کمیسیون فروشنده:

  • فروشنده بریتانیایی و خریدار بریتانیایی: VAT بریتانیا به نرخ ۲۰٪ بر کمیسیون فروشنده بریتانیایی اعمال می‌شود
  • فروشنده تایلندی و خریدار بریتانیایی: VAT بریتانیا به نرخ ۲۰٪ بر کمیسیون فروشنده تایلندی اعمال می‌شود
  • فروشنده بریتانیایی و خریدار تایلندی: VAT بریتانیا اعمال نمی‌شود، زیرا خریدار از بریتانیا نیست

سناریوی خاصِ اعمال مالیات مضاعف برای موارد زیر:

فروشنده سنگاپوری و خریدار بریتانیایی: GST سنگاپور ۷٪ + VAT بریتانیا ۲۰٪ بر کمیسیون فروشنده اعمال می‌شود
فروشنده اندونزیایی و خریدار بریتانیایی: VAT اندونزی ۱۱٪ + VAT بریتانیا ۲۰٪ بر کمیسیون فروشنده اعمال می‌شود
فروشنده استرالیایی و خریدار بریتانیایی: GST استرالیا ۱۰٪ + VAT بریتانیا ۲۰٪ بر کمیسیون فروشنده اعمال می‌شود

نمونه محاسبه

اگر شما یک فروشنده سنگاپوری باشید و به یک خریدار بریتانیایی با مبلغ SGD 100 فروش انجام دهید و کمیسیون فروشنده 4.99% باشد، درآمد خالص شما SGD 93.66 خواهد بود که به‌صورت زیر محاسبه می‌شود:

قیمت فروش SGD 100.00
- کمیسیون فروشنده G2G @ 4.99% SGD 4.99
- GST سنگاپور (SGD 4.99 x GST سنگاپور @ 7%) SGD 0.35
- VAT بریتانیا (SGD 4.99 x VAT بریتانیا @ 20%) SGD 1.00
درآمد خالص قابل پرداخت به فروشنده SGD 93.66
آیا این مقاله مفید بود؟