Hjælpecenter
Indsend billet

Denne artikel blev AI-oversat fra English. Nogle detaljer er muligvis ikke helt præcise.

UK-moms

Sidst opdateret: 20 Aug 2026

Oversigt

Der opkræves britisk moms på 20 % af sælgerens kommission, når køberens placering er i Storbritannien. Se venligst eksemplet nedenfor:

Scenarie for britisk moms på sælgerkommission:

  • Britisk sælger og britisk køber: Britisk moms på 20 % vil blive opkrævet på den britiske sælgers kommission
  • Thailandsk sælger og britisk køber: Britisk moms på 20 % vil blive opkrævet på den thailandske sælgers kommission
  • Britisk sælger og thailandsk køber: Der opkræves ingen britisk moms, fordi køberen ikke er fra Storbritannien

Særligt scenarie med dobbelt beskatning gælder for følgende:

Singaporeansk sælger og britisk køber: SG GST 7 % + britisk moms 20 % vil blive opkrævet på sælgerens kommission
Indonesisk sælger og britisk køber: ID-moms 11 % + britisk moms 20 % vil blive opkrævet på sælgerens kommission
Australsk sælger og britisk køber: AU GST 10 % + britisk moms 20 % vil blive opkrævet på sælgerens kommission

Eksempel på beregning

Hvis du er en singaporeansk sælger, der sælger til en britisk køber for SGD 100, og sælgerkommissionen er 4,99 %, vil din nettogevinst være SGD 93,66, beregnet som følger:

Salgspris SGD 100,00
- G2G-sælgerkommission @ 4,99 % SGD 4,99
- SG GST (SGD 4,99 x SG GST @ 7 %) SGD 0,35
- UK moms (SGD 4,99 x UK moms @ 20 %) SGD 1,00
Nettogevinst, der udbetales til sælgeren SGD 93,66
Hjalp denne artikel?