Dit artikel is vertaald deur AI uut English. Sommige details ku nie hêlemoal juust zyn.
UK-btw
Laetst bygewerkt: 20 Aug 2026
Overzicht
Op de verkopere z’n commissie zal 20% Britse btw aangerekend worden wannéér de koper uit ’t Verenigd Koninkrijk komt. Gelieve ’t voorbeeld hieronder te bekijken:
Scenario van Britse btw op verkopere z’n commissie:
- Britse verkoper & Britse koper: 20% Britse btw zal aangerekend worden op de commissie van de Britse verkoper
- Thaise verkoper & Britse koper: 20% Britse btw zal aangerekend worden op de commissie van de Thaise verkoper
- Britse verkoper & Thaise koper: Geêne Britse btw zal aangerekend worden omdat de koper nie uit ’t Verenigd Koninkrijk komt
Speciaal scenario van dubbele belasting is van toepassing op ’t volgende:
Singaporeese verkoper & Britse koper: SG GST 7% + 20% Britse btw zal aangerekend worden op de verkopere z’n commissie
Indonesische verkoper & Britse koper: ID btw 11% + 20% Britse btw zal aangerekend worden op de verkopere z’n commissie
Australische verkoper & Britse koper: AU GST 10% + 20% Britse btw zal aangerekend worden op de verkopere z’n commissie
Voorbeeldberekening
As je een Singaporese verkoper zijt die verkoopt aan een Britse koper voor SGD 100, en de verkopere commissie is 4,99%, dan zal je nettowinst SGD 93,66 zijn, berekend as volgt:
| Verkoopprijs | SGD 100,00 |
|---|---|
| - G2G-verkoperscommissie @ 4,99% | SGD 4,99 |
| - SG GST | (SGD 4,99 x SG GST @ 7%) SGD 0,35 |
| - Britse btw | (SGD 4,99 x Britse btw @ 20%) SGD 1,00 |
| Netto-inkomsten betaalbaar aan de verkoper | SGD 93,66 |