Yardım Merkezi
Talep gönder

Bu makale English dilinden yapay zeka ile çevrilmiştir. Bazı ayrıntılar tam olarak doğru olmayabilir.

BK KDV

Son güncelleme: 20 Aug 2026

Genel Bakış

Alıcının konumu Birleşik Krallık olduğunda, satıcının komisyonu üzerinden %20 İngiltere KDV’si tahsil edilecektir. Lütfen aşağıdaki örneğe bakınız:

Satıcı Komisyonunda İngiltere KDV Senaryosu:

  • Birleşik Krallık Satıcısı & Birleşik Krallık Alıcısı: Birleşik Krallık satıcısının komisyonu üzerinden %20 İngiltere KDV’si tahsil edilecektir
  • Tayland Satıcısı & Birleşik Krallık Alıcısı: Tayland satıcısının komisyonu üzerinden %20 İngiltere KDV’si tahsil edilecektir
  • Birleşik Krallık Satıcısı & Tayland Alıcısı: Alıcı Birleşik Krallık’tan olmadığı için İngiltere KDV’si tahsil edilmeyecektir

Aşağıdakiler İçin Özel Çifte Vergilendirme Senaryosu Geçerlidir:

Singapur Satıcısı & Birleşik Krallık Alıcısı: Satıcının komisyonu üzerinden %7 SG GST + %20 İngiltere KDV’si tahsil edilecektir
Endonezya Satıcısı & Birleşik Krallık Alıcısı: Satıcının komisyonu üzerinden %11 ID KDV + %20 İngiltere KDV’si tahsil edilecektir
Avustralya Satıcısı & Birleşik Krallık Alıcısı: Satıcının komisyonu üzerinden %10 AU GST + %20 İngiltere KDV’si tahsil edilecektir

Örnek Hesaplama

Eğer Birleşik Krallık alıcısına SGD 100 karşılığında satış yapan Singapurlu bir satıcıysanız ve satıcı komisyonu %4,99 ise, net kazancınız aşağıdaki şekilde hesaplanan SGD 93,66 olacaktır:

Satış Fiyatı SGD 100,00
- G2G Satıcı Komisyonu @ %4,99 SGD 4,99
- SG GST (SGD 4,99 x SG GST @ %7) SGD 0,35
- İngiltere KDV’si (SGD 4,99 x İngiltere KDV’si @ %20) SGD 1,00
Satıcıya Ödenecek Net Kazanç SGD 93,66
Bu makale yardımcı oldu mu?