Ten artykuł został przetłumaczony automatycznie z języka English. Niektóre szczegóły mogą nie być w pełni dokładne.
Poproś o fakturę podatkową (Faktur Pajak) dla indonezyjskich sprzedawców
Ostatnia aktualizacja: 24 Aug 2026
Czym jest faktura podatkowa?
Faktura podatkowa (faktur pajak) stanowi dowód pobrania podatku przez podatników VAT czynnych (PKP), którzy dostarczają towary lub świadczą usługi podlegające opodatkowaniu, zgodnie z przepisami podatkowymi wydanymi przez Dyrektoriat Generalny ds. Podatków Indonezji.
Wymagania dotyczące wniosku o fakturę podatkową do odliczenia podatku naliczonego:
- Sprzedawcy składający wniosek o fakturę podatkową muszą być zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni (PKP) przez rząd Indonezji.
- Sprzedawcy muszą podać w treści wiadomości e-mail dane do weryfikacji tożsamości, takie jak Numer Identyfikacji Podatkowej (NPWP) i/lub Numer Krajowego Dowodu Tożsamości (NIK). Wiadomość e-mail powinna zawierać następujące informacje:
- Imię i nazwisko (zgodnie z TAXID/NIK)
- Numer TaxID/NIK
- Miesiąc i rok żądanej transakcji
- Adres e-mail sprzedawcy
- Załącz fakturę (jeśli dotyczy)
- Termin składania wniosku o fakturę podatkową dla transakcji z bieżącego miesiąca upływa 20. dnia następnego miesiąca o godzinie 23:59 WIB.
- Faktury podatkowe będą wysyłane co miesiąc na zarejestrowany adres e-mail sprzedawcy, nie później niż do końca następnego miesiąca po dokonaniu transakcji.
- Sprzedawcy mogą złożyć wniosek o fakturę podatkową za pośrednictwem tego linku lub wysyłając wiadomość na adres support@g2g.com.
- Temat wiadomości e-mail powinien brzmieć: „Wniosek o fakturę podatkową_ID sprzedawcy_Nazwa sprzedawcy_Miesiąc/Rok transakcji” (np. 0424).