Helpcentrum
Ticket indienen

Dit artikel is AI-vertaald uit het English. Sommige details zijn mogelijk niet volledig accuraat.

Britse btw

Laatst bijgewerkt: 20 Aug 2026

Overzicht

Er wordt 20% Britse btw in rekening gebracht over de commissie van de verkoper wanneer de locatie van de koper in het VK is. Zie het onderstaande voorbeeld:

Scenario Britse btw op verkoperscommissie:

  • VK-verkoper & VK-koper: 20% Britse btw wordt in rekening gebracht over de commissie van de VK-verkoper
  • Thailand-verkoper & VK-koper: 20% Britse btw wordt in rekening gebracht over de commissie van de Thailand-verkoper
  • VK-verkoper & Thailand-koper: Er wordt geen Britse btw in rekening gebracht, omdat de koper niet uit het VK komt

Speciaal dubbeltbelastingscenario van toepassing op het volgende:

Singapore-verkoper & VK-koper: SG GST 7% + Britse btw 20% worden in rekening gebracht over de commissie van de verkoper
Indonesië-verkoper & VK-koper: ID btw 11% + Britse btw 20% worden in rekening gebracht over de commissie van de verkoper
Australië-verkoper & VK-koper: AU GST 10% + Britse btw 20% worden in rekening gebracht over de commissie van de verkoper

Voorbeeldberekening

Als u een verkoper uit Singapore bent die aan een koper uit het VK verkoopt voor SGD 100, en de verkoperscommissie 4,99% bedraagt, dan is uw netto-inkomsten SGD 93,66, als volgt berekend:

Verkoopprijs SGD 100,00
- G2G-verkoperscommissie @ 4,99% SGD 4,99
- SG GST (SGD 4,99 x SG GST @ 7%) SGD 0,35
- Britse btw (SGD 4,99 x Britse btw @ 20%) SGD 1,00
Netto uit te betalen inkomsten aan verkoper SGD 93,66
Heeft dit artikel geholpen?