Tämä artikkeli on käännetty tekoälyn avulla kielestä English. Jotkin tiedot eivät välttämättä ole täysin tarkkoja.
Yhdistyneen kuningaskunnan arvonlisävero
Viimeksi päivitetty: 20 Aug 2026
Yleiskatsaus
Yhdistyneessä kuningaskunnassa peritään 20 %:n arvonlisävero myyjän palkkiosta, kun ostajan sijainti on Yhdistyneessä kuningaskunnassa. Katso alla oleva esimerkki:
Yhdistyneen kuningaskunnan arvonlisäveron soveltaminen myyjän palkkioon -skenaario:
- UK-myyjä ja UK-ostaja: UK:n arvonlisävero 20 % peritään UK-myyjän palkkiosta
- Thaimaan myyjä ja UK-ostaja: UK:n arvonlisävero 20 % peritään Thaimaan myyjän palkkiosta
- UK-myyjä ja Thaimaan ostaja: UK:n arvonlisäveroa ei peritä, koska ostaja ei ole Yhdistyneestä kuningaskunnasta
Erityinen kaksinkertaisen verotuksen skenaario koskee seuraavia:
Singaporen myyjä ja UK-ostaja: SG GST 7 % + UK:n arvonlisävero 20 % peritään myyjän palkkiosta
Indonesian myyjä ja UK-ostaja: ID:n arvonlisävero 11 % + UK:n arvonlisävero 20 % peritään myyjän palkkiosta
Australian myyjä ja UK-ostaja: AU GST 10 % + UK:n arvonlisävero 20 % peritään myyjän palkkiosta
Esimerkkilaskelma
Jos olet singaporelainen myyjä ja myyt UK-ostajalle hintaan SGD 100, ja myyjän palkkio on 4,99 %, nettotulosi ovat SGD 93,66, laskettuna seuraavasti:
| Myyntihinta | SGD 100,00 |
|---|---|
| - G2G:n myyjän palkkio @ 4,99 % | SGD 4,99 |
| - SG GST | (SGD 4,99 x SG GST @ 7 %) SGD 0,35 |
| - UK:n arvonlisävero | (SGD 4,99 x UK:n arvonlisävero @ 20 %) SGD 1,00 |
| Myyjälle maksettava nettotuotto | SGD 93,66 |